Zamieszczone przez naver
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Uplywnosc nie może być duża bo żaden aku długo nie pozyje. Akumulator musi być większość swojego życia naładowany w 100%. Uplywnosc nie wieksza jak 50 mA czyli 0.05A. Aku im większy tym lepszy ale tak 55-65Ah to ci wystarczy. Ale taki 80Ah by był rewelacyjny i wytrzymał nawet w zimę jakbyś troszkę go rozladowal to odpali silnik.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
A ja jestem zgoła innego zdania :!:
naver, ma Pb więc aku w granicach 50-55 Ah w zupełności mu wystarczy. Taki aku kupi w okolicach trochę powyżej 200zł. Jeżeli aku wytrzyma 3 lata to miesięczny koszt wyjdzie około 6 zł jeśli dłużej to jeszcze mniej. Dla mnie to żadne oszczędności a bicie rekordu długowieczności aku w samochodzie to tylko niepotrzebna nerwówka :!:
Zimą duży aku przy dużych mrozach straci więcej ze swej pojemności niż mniejszy. naver, jak pisze robi krótkie odcinki więc będzie miał problem z doładowaniem tych większych strat, więc aku będzie niedoładowany, a tego aku nie lubią
Wyjmowanie aku zimą i noszenie do piwnicy celem doładowania to dla mnie nie do przyjęcia.
Nawet jak zimą jest ponad -30 to aku ma kręcić i basta.
[ Dodano: Nie 04 Wrz, 16 19:40 ]
Co do kamerki to ona Ci aku nie rozładuje, zwłaszcza że będzie pracować w trybie czuwania . U mnie CB było wł. przez 2 doby i samochód odpalił bez problemów
Komentarz
-
-
Kamera niestety nawet w trybie czuwania ma pobór prądu rzędu 150-200 mA. Więc niestety rzeźbić będzie - na plus tu będzie, że razem z kamerą będzie podpięty Vico Power Plus, który będzie wyłączał kamerę, gdy napięcie spadnie na określony "bezpieczny" poziom - myślałem tu o okolicy 12-12,2V
Mało teraz będzie okazji do długich tras, więc jestem w kropce - kompletnie nie wiem jak ugryźć temat, a dojdzie mi jeszcze autoalarm.
Rozważam, czy nie kupić jakiegoś prostownika typu ctka i nie zapodać mu "spa" z raz w miesiącu..
Komentarz
-
-
przy takich uplywnosciahc to zaden aku dlugo nie pozyje. Ja bym zapodal jakis malutki aku do zasilania tego ustrojstwa twojego a aku glówny do pracy auta. Tyle ze do takiej spray ideapnie by pasowal aku albo zasadowy albo litowy. Kawasowe na plytach olowianych nie nadaja sie do rozladowywania glebokiego i ciaglego. To aku ktory ma byc w zasadzie wiecznie naladowany na full, Czyli 99 % swojego czasu jest naladowany. Od uplywnosci pradu zalezy ile aku pociagnie czyli uplywnosc jak w japonskich autach an poziomie 15 mA czy nawet 10 mA bo i tak widywalem na pomiarach pociagnie 10 lat a w aucie gdzie ciagnie 50-80 mA t pociagnie max 5 lat. Tyle ze zaden producent nie daje gwary jak uplywnsc jest wieksza jak 50mA.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Czyli co, lepiej wziąć np centre plus i za jakis czas zmienić aku na nowy? Nie liczę tu na długowieczność. Zdaje sobie sprawę z tego, że aku nie będzie miał warunków do pełnego doładowania na co dzień dlatego myślę o ewentualnym zakupie ctek mxs 5.0 i raz na jakiś czas w niedzielę jak siedzimy ciągle w domu zapodac trochę prądu do aku. Mam jakiś prostownik teraz ale to tescia, wrzuce wieczorem zdjecie, bo nie wiem czy jest on inteligentny, a na takim mi zależy bo do akumulatora nie chce co chwilę latać jeśli zdecyduje się na taki układ.
Jest duża szansa że np ZAP AGM będzie lepiej i trwalej znosił warunki jakie mu chce przedstawić?
Komentarz
-
-
Tak litowki bardzo fajne są. Unas w firmie mamy kosiarkę firmy Stiga to jest tam aku żelowy jakiś. Stoi kosiarka zimą nie odpalana ze 6 miesięcy min. w zimnie. Pali bez zajakniecia. Generalnie kosimy tylko latem i to chyba tylko ze 7 razy w odstępach tydzień czy dwa. Tyle że wam powiem ze żelowe nie nadają się do auta. Raz ze pod maską dla nich za gorąco a dwa to ze odrobinę wyższe napięcie mają. Myślałem że takie samo ale do alarmów tez są żelowe stosowane i zapodalem taki mały aku jak od motoru i cały czas go przeladowywalo. Żelowy wstawiłem i okej. Na kwasowym to jakieś 12.7v a na żelowy to 13.2v jestG4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
AGM czy nie AGM? Pomiędzy wesol, a Sebastian_M26 rozgrywa się tu zawzięta walka, który aku brać. A ja głupieje co raz bardziej, a chciałbym dziś zamówić ostatecznie jakiś model.
Mam możliwość dostać od znajomego Bosch S4 70Ah za 280 PLN, albo może mi ściągnąć ZAP Expedition AGM za 380 PLN. Różnica stówa.
Dzwoniłem do ASO, żeby po vin sprawdzili mi jaki powinienem mieć aku i co dziwne, bo inni w BSE mają z fabryki 44Ah:
1. 70Ah, za to alternator wg vin mam 140A,
2. 72Ah, alternator 140A.
Wychodzi więc na to, że mam mocniejszy alternator w aucie, ale jeszcze to spróbuje zweryfikować.
ZAP AGM ma 275mm, więc powinien się zmieścić w obudowie, bo ktoś parę stron wcześniej napisał, że na styk wlazło mu 278mm.
Tylko jak w końcu jest z tym AGM - czy to jest żelówka? Czy można ją wcisnąć pod maskę, czy tak jak tu niektórzy piszą umrze przedwcześnie?
AGM nie można ładować standardowym prostownikiem? W domu posiadam coś co jest podobne do tego:
Jeśli taki prostownik nie nada się do ładowania AGM, to co polecacie kupić CTEK mxs 5.0 czy coś innego?
Nie mam w domu miernika, żeby sprawdzić czy napięcie podawane u mnie na klemach jest właściwe. Poza tym, nie mam nawet jak odpalić auta więc zakup muszę zrobić trochę w ciemno, ale nie przewiduje, żeby tam były jakieś większe problemy.
Byłem rok temu na wakacjach, auto stało w warszawie tydzień nie jeżdżone i odpaliło wtedy bez problemu. Na dziś jednak Banner 70Ah się skończył - po informacji z ASO znowu skłaniam się, że ten aku był oryginalny - auto jest z Belgii być może tam pakowali większe akumulatory i nie oszczędzali na nich jak u nas.
Rozumiem, że AGM ładuje się dużo szybciej niż zwykła kwasówka, więc teoretycznie na krótkich odcinkach powinien się sprawniej ładować niźli starszy odpowiednik?
Liczę na Waszą pomoc, bo chcę dobrnąć z tym tematem jak najszybciej do końca.
Komentarz
-
-
Czyli rozumiem, że można śmiało brać i pakować w miejsce starego akumulatora?
A jak to się ma do linka, który wcześniej zapodał xtremesystems w związku z tym, że ECM jest do komory, a AGM do bagażnika, lub wnętrza pojazdu?
Strasznie dużo jest rozbieżnych informacji, dlatego dla przeciętnego zjadacza chleba, który ma styczność z akumulatorem wtedy kiedy się zepsuje ciężko coś sensownego wysnuć samemu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naverWięc chyba skuszę się na tego ZAPa, tylko powiedz mi jeszcze Seba, jak jest z prostownikiem do AGM, musi być jakaś specjalna ładowarka do niego, czy podobny do tego wyżej na zdjęciu też może ładować taki aku?
Lidlowe owszem podladowac można sporadycznie ale jako zimowe podtrzymanie to stanowcze NIE!
na rynku jest jeszcze kilka ładowarek godnych uwagi (masz kilka postów wyżej)
Wracając do akumulatora to zdecydowanie ZAP AGM.
Ja mam fabrycznie w aucie i to pod maską. Nie do zabicia. Kręci jak szalony nawet diesla przy 11.5 V nawet. Wsadzaj maksymalnie duży. Potem przelozysz do kolejnego auta :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
A zdawałoby się że to tylko akumulator :diabelski_usmiech
Mi też padł w piątek. Po 7 latach, fabryczne 44Ah. Pojechałem do pierwszego lepszego sklepu, kupiłem Varte o takiej samej pojemności (za 200zł brutto), zmieniłem i na 3-4 lata mam spokój. Warto tracić czas, pieniądze i zawracać sobie głowę czymś tak mało istotnym jak bateria w samochodzie? :wink: :roll:
Komentarz
-
-
Warto tracić czas, pieniądze i zawracać sobie głowę czymś tak mało istotnym jak bateria w samochodzie?
Oczywiście ironuzuje, niemniej jak wydajemy siano to warto mieć coś klasę wyżej i wcale nie drożej
Komentarz
-
-
Dużo bardziej opłacalny jest optimate 6 z autorskim programem. Ja nie czuję potrzeby wydania ~400 na prostownik a lidl sprawuje się rewelacyjnie. Czasami podpiety na wiele dni do aut jak i aku służącego do oświetlenia. To tylko przetwornica impulsowa, których są miliardy. Ktoś wyjmuje ładowarkę z telefonu z prądu?
W standardowym aucie kupi się bele co i będzie przez 3-4 lata działać.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Podniosłem auto na kablach by sprawdzić ładowanie aku.
Aku przed zapaleniem 11,61V
Aku po zapaleniu z kabli - ładowanie z alternatora bez odbiorników. jedynie światła dzienne w halogenach, których nie wyłącze 14,00-14,10
Obciążenie codzienne - światła mijania, nadmuch/klima, radio, aktywny fotochrom - 13,8 V
Max obciążenie - to co wyżej plus klima na full i grzanie tylnej szyby ~13,6
W sumie mogłem jeszcze odpalić czujniki przód/tył - pewnie dociążyłoby mocniej.
Nie znam się, ale na moje oko te wartości są chyba za niskie?
Teraz mierze upływ prądu, za pół godzinki pójdę zobaczyć czy wartości się zmniejszyły. bo to też nie napawa optymizmem, po podłączeniu wskazania blisko 450mA, po chwili spadło do 370mA - nie wiem gdzie jest czujnik zamknięcia klapy, więc Maxi Dot się świecił, ale jak go odcięło to było 220mA, po czym poszedłem do domu i koło 22 pójdę sprawdzić czy wartości jeszcze opadły.
Komentarz
-
-
220mA to chyba tak może być, dzienne można wyłączyć ręcznymSkoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zależy po jakim czasie usypia can, u jednych po kilku minutach u innych kilkudziesięciu ale wydaje mi się że pobór okSkoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
Komentarz